Min dröm: att Öland blir en helt ekolgisk ö

I mitten på åttiotalet började min mamma sitt intresse för ekologiska produkter och filosofin omkring detta. Det var naturligt att ekologisk mat och ekologiska produkter följde med mig när jag var tvungen att börja organisera min vardag. Jag har sett utveckling av ekologiskt i Frankrike från bara små hälsoaffärer 1985 till flera stora ekologiska butiker och stormarknader 2005.

Jag har i samtidigt lärt mig att se skillnader mellan ekologiska produkter.

Jag fick samvete av alla när jag arbetade i Biocoop franskt nätverk (största ekologiska nätverket som är jätte aktivt att få ekologisk kvalité mat, att informera… och att välja bort GMO). De vill inte kompromissa med något. Varför ha ingredienser som inte är ekologiska i ekologiska produkter om det är möjligt att få dem ekologiska?

För mig är de ekologiska valen den största muren till GMO.

Jag tycker det är viktigt att informera alla, att diskutera med folk.

Den första segern är att bli medveten. Den största kämpande är att agera i vårt eget liv, varje dag.

min dröm: att Öland blir en helt ekolgisk ö.

Med EkoBioLogiska Hälsningar
Brigitte ANDRE

EkoBio Logisk
www.ekobiologisk.se
Södra Esplanaden 2
387 32 BORGHOLM

Lämna en kommentar